Hoe kan ik de Windows DVD Player app verkrijgen

Alle vragen en antwoorden over specifieke Windows 10 Apps horen hier
sdevroey

Hoe kan ik de Windows DVD Player app verkrijgen

Bericht door sdevroey »

Hier zijn enkele veelvoorkomende vragen over de DVD app:

1. Q: Welke Windows versies komen in aanmerking voor de gratis Windows DVD Player app bij het upgraden naar Windows 10?
    A: Windows 7 Home Premium, Professional en Ultimate. Windows 8/8.1 met Media Center Pack of Pro Pack
  2. Q: Wat is een snelle manier om erachter te komen of ik de gratis app krijg voordat ik upgrade naar Windows 10?
    A: Indien je Windows Media Center bezit dan krijg je de gratis app. Indien je gebruik maakt van Windows Enterprise Edition dan krijg je deze niet. Indien je twijfelt dan kun je controleren welke Windows versie je gebruikt door de stappen op deze pagina te volgen.
  3. Q: Hoe zit het als ik al geupgrade heb naar de Windows 10 Insider Preview vanuit een in aanmerking komende Windows 7 of 8 editie voordat de final release van Windows 10 uit was?
    A: De gratis Windows DVD Player app is gekoppeld aan je Windows 7 of 8 installatie. Om de gratis app te kunnen krijgen zul je met behulp van je installatie media een herinstallatie van Windows 7 of 8+Media Center moeten uitvoeren, om daarna de upgrade naar Windows 10 te doen.
  4. Q: Wat moet ik doen om de gratis app te krijgen?
    A: De Windows DVD Player app zal spoedig na het upgraden naar Windows 10 automatisch gedownload worden door Windows Update, maar je kunt dit proces versnellen door naar Instellingen te gaan in het Start menu, te kiezen voor Bijwerken en beveiliging en dan te controleren op updates. Je zou dan een nieuwe update beschikbaar moeten krijgen die begint te downloaden, en vervolgens de gratis Windows DVD Player app zal installeren.
  5. Q: Indien ik Windows 7 of Windows 8 met Media Center heb maar een schone installatie wil uitvoeren, krijg ik dan wel nog de gratis app?
    A: Je zult een upgrade moeten uitvoeren naar Windows 10 om de gratis app te kunnen krijgen. Indien je een clean install uitvoert waarbij je de harde schijf formatteert dan zal de app niet beschikbaar zijn. Indien je een upgrade uitvoert en ervoor kiest om bestanden, apps en instellingen gedurende de setup te verwijderen dan krijg je de app wel, je voert immers alsnog een upgrade uit.
  6. Q: Kan ik de app krijgen als ik een andere editie heb dan de eerder genoemde versies die in aanmerking komen voor de app?
    A: Ja, de Windows DVD Player app zal beschikbaar zijn om aan te schaffen in de Store. Er zijn natuurlijk ook een hoop andere populaire DVD player apps beschikbaar online die ook in Windows 10 werken.
  7. Q: Wordt de gratis app ook beschikbaar op mijn andere pc's?
    A: De gratis Windows DVD Player app is gekoppeld aan je Windows 7 of 8 installatie, en is dus gebonden aan 1 specifiek systeem. Indien je de Windows DVD Player app aanschaft in de Store dan heb je het recht om deze op jouw andere Windows 10 pc's te installeren net zoals bij andere betaalde apps.
  8. Q: Behoud ik de gratis app als ik Windows herinstalleer via update en recovery?
    A: De gratis Windows DVD Player app is gekoppeld aan je Windows 7 of Windows 8 installatie, dus elke actie die Windows over een bestaande Windows 10 installatie herinstalleert zal deze koppeling verbreken en de gratis Windows DVD Player app verwijderen. Om de app weer te verkrijgen zal je je installatie media moeten gebruiken om Windows 7 of Windows 8+Media Center te herinstalleren waarna je de upgrade naar Windows 10 weer uitvoert.
  9. Q: Veranderd dit iets aan de DVD app die ik nu al gebruik en prettig vind?
    A: Indien je al een DVD gebruikt zal deze ook werken na je upgrade naar Windows 10
  10. Q: Ik ben een Enterprise IT professional en de Windows pc's die ik beheer op mijn bedrijf moeten dvd's kunnen afspelen als ik upgrade naar Windows 10. Krijgen wij ook de gratis app?
    A: Indien de pc's in jouw bedrijf gebruik maken van een in aanmerking komende Windows editie dan krijg je de gratis app indien je upgrade naar Windows 10. Windows Enterprise Edities komen niet in aanmerking voor de gratis app. Indien je een schone installatie van Windows 10 uitvoert door het formatteren van je harde schijf i.p.v. dat je een upgrade uitvoert zul je de gratis app niet krijgen. De app is dan wel beschikbaar voor aanschaf in de Store. Er zijn natuurlijk ook een hoop andere populaire DVD player apps beschikbaar online die ook in Windows 10 werken.
  11. Q: Ik speel momenteel mijn dvd's af via een backup bestand, wordt dit ondersteund door de Windows DVD Player app?
    A: Nee, de app ondersteund momenteel alleen het afspelen van dvd's op optische schijven.
  12. Q: Speelt de app ook Blu-rays af?
    A: Nee, alleen dvd's. Indien je al een app geinstalleerd hebt die Blu-rays afspeelt dan kun je deze ook in Windows 10 blijven gebruiken.
  13. Q: Ik zie dat het gratis DVD app aanbod alleen beschikbaar is voor een "gelimiteerde periode". Tot wanneer kan ik deze downloaden?
    A: Het tijdsbestek is nog niet vastgesteld. Het zal eindigen op het einde van het gratis Windows 10 aanbod, of daarvoor.
Plaats reactie