Windows Defender probleem, start niet op :(

Technische support en help voor Windows 10
Plaats reactie
Frank van Aelst

Windows Defender probleem, start niet op :(

Bericht door Frank van Aelst » wo nov 11, 2015 2:06 pm

Ik heb onlangs Windows 10 Pro geinstalleerd op mijn quad core, geen enkel probleem, alle drivers aanwezig en alles netjes herkend, heel enthousiast over. Maar ik had bij installatie beslist Defender nog niet te activeren omdat ik dacht een andere antivirus te gebruiken.

Ondertussen is dit echter nog niet gebeurd en heb ik enkel MalwareBytes en Spybot geinstalleerd om malware tegen te houden. Echter gisteren wilde ik Defender activeren omdat het me toch al beter lijkt dan helemaal geen antivirus, maar probleem is dat Defender weigerde actief te worden en ik vind niet uit hoe, ben al alle instellingen nagegaan en dat zijn er veel.

Maar geen oplossing gevonden. Graag raad aub.

Effy

Oplossing is eenvoudig als je

Bericht door Effy » wo nov 11, 2015 2:13 pm

Oplossing is eenvoudig als je het principe begrijpt. Windows Defender wordt inactief gehouden als Windows een antivirus opmerkt of iets wat erop gelijkt, en in jouw geval zal dit wel MalwareBytes en Spybot zijn.

Probeer die eens te de-installeren en daarna computer heropstarten, en daarna eens Windows Defender te activeren.

Laat eens weten of het lukt.

Frank van Aelst

Na mijn post heb ik

Bericht door Frank van Aelst » wo nov 11, 2015 7:28 pm

Na mijn post heb ik uit ellende Avast Antivirus geinstalleerd om toch enige bescherming te hebben. Totdat ik ineens niet meer kon inloggen op sites waar ik nochtans een account had.
Dus dan maar Avast uitgeveegd en opnieuw opgestart, maar dat duurde een eeuwigheid, maar uiteindelijk startte Windows 10 dan toch op.
Tot mijn grote vreugde stond Windows Defender ineens actief !!!

Dus een grote merci :)

Plaats reactie