Mijn laptop start soms op zonder dat ik die aanraak :(

Technische support en help voor Windows 10
Plaats reactie
Wim

Mijn laptop start soms op zonder dat ik die aanraak :(

Bericht door Wim » vr aug 21, 2015 2:04 pm

Ik heb een legale upgrade gedaan van Windwos 7 naar Windows 10, alle stappen doorlopen zoals er te lezen valt, maar soms springt mijn laptop 's nachts aan terwijl er niemand in de buurt is. Is dit een bug van Windows 10 ? Ik kijk regelmatig of er nog updates zijn die ik kan downloaden maar weet verder geen raad.

Effy

Klinkt eigenaardig. Op het internet

Bericht door Effy » vr aug 21, 2015 2:11 pm

Klinkt eigenaardig. Op het internet is daar op dit ogenblik nog niets over te vinden dat eigen is aan Windows 10.
Op welke manier zet je de laptop uit ? Via de start-knop en dan zo afzetten ?

Wim

Soms op die manier en

Bericht door Wim » vr aug 21, 2015 2:16 pm

Soms op die manier en soms gewoon op de aan/uit knop duwen, dan zet die zich immers toch ook af, dus ik denk niet dat ik iets verkeerd doe ...

Effy

Wim, klik eens met rechtermuisknop

Bericht door Effy » vr aug 21, 2015 2:21 pm

Wim, klik eens met rechtermuisknop op de start en ga dan naar Energiebeheer en klik op Gedrag Aan/Uit Knoppen bepalen. Bij een pc staat daar dan standaard "afsluiten" maar het kan ook zijn dat bij jouw laptop die functie vervangen is door "slaapstand". In dat geval wordt jouw laptop niet echt uitgezet maar blijft die bezig, al is het met lager energieverbruik. Mogelijk is dat een reden waarom die even later ineens terug aan gaat.

Wim

Net effe nagekeken, je hebt

Bericht door Wim » vr aug 21, 2015 2:42 pm

Net effe nagekeken, je hebt gelijk, mijn laptop werd blijkbaar niet afgezet als ik op de aan/uit knop duwde maar in slaapstand gezet. Ik heb het veranderd naar Afsluiten en ga nu eens kijken of die 's nachts of zo nog eens aanspringt :)

Renee

Dit is al een iets

Bericht door Renee » zo feb 21, 2016 9:37 am

Dit is al een iets oudere thread, maar ik heb een vraag over hetzelfde probleem, dus ik hoop dat het oké is om mijn vraag hier even te zetten.
Ik zet mijn laptop altijd bewust in slaapstand zodat ik de volgde dag gewoon verder kan gaan waarmee ik bezig was. De laptop is dan dichtgeklapt. En dan springt die soms ook 's nachts ineens terug aan en word ik wakker door het geluid van de ventilator langs mijn hoofd.
Is er aan manier om dit probleem om te oplossen zonder de laptop volledig uit te moeten zetten?
(Bijkomende informatie: nog voor ik Windows 10 had, had ik soms voor dat mijn laptop volledig uitviel terwijl hij in slaapstand stond met voldoende batterij, wanneer ik hem in de laptoptas meedroeg. Daardoor vraag ik me af of het misschien eerder een of ander probleem met de powerknop is in plaats van een Windows 10 probleem.)

sdevroey

Mogelijk haalt een programma of

Bericht door sdevroey » di feb 23, 2016 9:34 am

[LIST:a9284fff]
[*]Mogelijk haalt een programma of geplande taak uw computer uit de slaapstand. Standaard mogen geplande taken in de energiebeheerinstellingen de computer niet uit de slaap- of sluimerstand halen. Sommige programma's halen de computer mogelijk wel uit de slaapstand als de instellingen zijn gewijzigd.
Instellen dat programma's uw computer niet uit de slaapstand mogen halen
[LIST:a9284fff]
[*] Open Energiebeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Energiebeheer.

[*] Klik op de pagina Selecteer een energiebeheerschema op De schema-instellingen wijzigen voor het schema dat u wilt wijzigen.

[*]Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen op de pagina Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

[*]Vouw op het tabblad Geavanceerde instellingen de optie Slaapstand uit, vouw vervolgens de optie Activeringstimers toestaan uit en kies Uitschakelen zowel wanneer de computer de accu gebruikt als wanneer de computer is aangesloten op de netspanning en klik vervolgens op OK.

[/LIST:a9284fff]

[/LIST:a9284fff]

Plaats reactie