HP 630 laptop met printerprobleem

Hulp bij het vinden van de juiste drivers en installatie
Plaats reactie
HP Gebruiker

HP 630 laptop met printerprobleem

Bericht door HP Gebruiker » do aug 27, 2015 6:37 pm

Ik heb een HP 630 laptop met een HP 2050A J510 all-in-one printer. Mijn eerste Windows was 7 Home maar heb de stap gedaan naar Windows 10. Alles werkte zoals ze vertellen maar Windows 10 staat mij eigenlijk niet aan en dus ben ik teruggegaan naar Windows 7. Probleem : nu print de printer niet meer. Ook geeft Windows dat de printer niet juist geinstalleerd is maar ik heb dat nochtans gedaan via de bijgeleverde cd van HP. Ik heb zelfs de software van de HP site gedownload en geinstalleerd en toch werkt die niet. Voordat ik naar 10 overstapte werkte die printer WEL, ook onder 10 werkte die, maar nu niet meer, hoe komt dat ?

Effy

Er bestaan inderdaad gevallen waarbij

Bericht door Effy » vr aug 28, 2015 10:23 am

Er bestaan inderdaad gevallen waarbij er een printer probleem optreedt als je van Windows 10 terug gaat naar de vorige Windows installatie. Dit is mogelijk te wijten aan het vroege stadium van Windows 10. Spijtig dat je die 10 niet zo fijn vond want er zijn voldoende instellingen die je kan wijzigen om Windows 10 toch zo vertrouwd mogelijk te maken.

Een mogelijke oplossing voor jouw printer probleem kan zijn het volledig verwijderen van de drivers, de besturingsprogramma's van jouw printer. Ga daarvoor naar Start, dan naar Configuratiescherm en dan naar Programma's En Onderdelen en daar zou je een regel zien met het besturingsprogramma van jouw HP 2050A. Klik dan met de rechtermuisknop daarop en kies Verwijderen en daarna de laptop opnieuw opstarten om de verwijdering compleet te maken.

Probeer daarna de drivers te downloaden van de HP site, maar deze keer enkel de basis driver en niet het volledige HP pakket.

Hoop dat dit gaat lukken voor jou :)

HP Gebruiker

Goed nieuws en minder goed

Bericht door HP Gebruiker » vr aug 28, 2015 10:38 am

Goed nieuws en minder goed nieuws. Ik heb zorgvuldig gedaan wat je uitgelegd hebt, de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd wat ik van de HP site afgehaald heb maar dan enkel de basis driver. Het werkte, echt !!!! Ik kon eindelijk foto's en tekst afdrukken !!

Alleen nadat ik heropgestart was werkte het weer niet meer :(

Ik kan nu zien dat de printer is aangesloten, de HP software die ik net bijgeinstalleerd heb ziet de inktniveau's en ik kan een testpagina afdrukken en de printer uitlijnen en de uitlijn-afdruk opnieuw laten inscannen ter controle, dat gaat allemaal, het ligt dus niet aan de printer en mijn laptop is blijkbaar ook niet defekt. Zeer stresserend is dat :(

Heb je een andere oplossing voor me ?

Effy

Probeer eens HP Support Assistant,

Bericht door Effy » vr aug 28, 2015 11:22 am

Probeer eens HP Support Assistant, die geeft ook goede resultaten in het algemeen :

HPSA FAQ's en Welkomstpagina | HP® België

Plaats reactie